چگونه امنیت راه پله ها را افزایش دهیم !

شاید از کودکی اکثر ما افتادن از پله را تجربه کرده باشیم ، با بررسی و آمارهایی که از مراکز درمانی و بیمارستانها به دست آمده است هر ساله تعدادی از افراد در سن های مختلف بر اثر افتادن از پله صدمه های خفیف یا جدی دیده اند. امکان ایجاد حادثه در افراد سالمند و یا کودکان بیشتر از دیگران است .

ناتوانی های جسمانی، نامناسب بودن نور محل ، غیر استاندارد بودن پله ها و … دلایلی هستند که موجب حادثه توسط پله برای افراد می شود. بنابراین می بایست قبل از هرچیزی نکات ایمنی پله و راه پله را به عنوان سازنده حتماَ رعایت کرد و چنانچه افراد کم توان و ناتوان جسمی نیز قرار بر استفاده از پله های محل مورد نظر را دارند شرایط ویژه ای را برای آنان در نظر گرفت.

IMG_6030

 نکاتی که باعث افزایش ایمنی راه پله ها می گردد عبارتند از :

1-  راه پله ها باید از نور مناسب و کافی برخوردار باشند. چنانچه مکانی که پله برای آن در نظر گرفته شده است نور گیر نیست حتما باید از لامپ و چراغ برای روشنی راه پله استفاده کنیم .

2-   اگر از لباس های بلند و یا کفش های پاشنه بلند استفاده میکنید به آرامی و با احتیاط پله ها را طی نمایید.

3-   در اماکن عمومی و یا تاریک خوب است که روی سطح پله ها را با رنگ های شبرنگ بپوشانیم تا بهتر بتوانیم پله ها را تشخیص دهیم  .

4-   اگر  پهنای پله ها کم عرض بوده و استاندارد نمی باشد خوب است که پاها را به صورت اریب بر روی پله بگذاریم و آرام پله ها را طی کنید.

5-   بهتر است هنگام پایین آمدن از پله ها حتما نرده ها را بگیرید .

6-   در روزهای بارانی و برفی خوب است که جلوی ورودی راه پله ها از پادری استفاده کنید تا خطر لیز خوردن افراد از روی پله کاهش یابد.

7-  اگر می خواهید سطح پله ها را با موکت یا فرش بپوشانید . بهتر است که آنها را بوسیله چسب موکت و یا چسب های دیگر با سطح پله محکم کنید .

8-  حتماَ در کنار راه پله ها مخصوصاَ در اماکن عمومی از برق اضطراری و کپسول آتشنشانی داشته باشید.

9-  در راه پله ها  از قراردان  گلدان ها یا اشیاء بزرگ اجتناب کنید زیرا از تردد راحت افراد جلوگیری می کند.

10-  موردی که بسیار اهمیت دارد مخصوصا برای راه پله بین طبقات ساختمانهای بزرگ نصب نرده می باشد.

آذین استپ با پنج سال سابقه در زمینه تولید، طراحی و نصب انواع پله و سازه های فولادی و دکوراسیون فعالیت می کند. و سعی بر این دارد تا با بکارگیری نوآوری و بهره گیری از اصول مهندسی ضمن افزایش کیفیت پله و تنوع محصولات هزینه هارا به حداقل رسانده و رضایت مشتریان را در این راستا به همراه داشته باشید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات