قالب بندی و آرماتور بندی پله پیچ و مراحل خط کردن پله پیچ

نصب و راه اندازی پله پیچ

قالب بندی در  پله پیچ به دو شکل  قالب بندی کف پله پیچ وقالب بندی سر پله پیچ صورت می گیرد.

برای قالب بندی کف پله پیچ نخست چهرتراش هارا را به صورت اصلی و فرعی در فاصله های  بین تیر های پله پیچ قرار داده و بعد  تخته دو  لایی ها را در اندازه های  مختلف برش داده  و بر روی چهارتراشها و تیرهای پله  پیچ  قرار می دهند  و در انتها برای مانع شدن  از چسبیدن بتن به قالبها، روی قالب هارا آغشته به گازوئیل می کنند.

پس از قالب بندی کف پله پیچ ها آرماتور های کف پله پیچ را با آرماتور های به قطر 15 سانتیمترپیاده سازی می کنند.سپس با تعیین  خط پله پیچ توسط نقشه بردار آرماتور های  پله پیچ  پیاده سازی می شود در پایان تخته دولاهی آغشته به گازوئیل به شکل افقی  در جلوی پله پیچ به عنوان قالب سر  پله پیچ قرار داده می شود .پس از قالب بندی و آرماتوربندی عملیات بتن روی پله  پیچ انجام  داده می شود. بتن پله  پیچ به قطر 15میلی متر در تمام سطح پله پیچ  اجرا می شود.

پله پیچ از تیر هایی ساخته شده است   که هر کدام در  دو شکست یا خم شدگی در طول خود دارند.  در گام نخست باید سعی کنید که الگوی پله پیچ را روی دیوار مجاور پله پیچ  اجرا نماییم. به این عملیات، «خط کردن پله پیچ» می گویند.

در نتیجه مراحل خط کردن پله پیچ عبارتند از:

مراحل خط کردن پله پیچ:

نصب و راه اندازی پله پیچ

  1. بر روی دیواری که باید  پله پیچ ها در مجاور پیاده سازی گردد، یک لایه گچ به صورت مورب  پلهو عرض تقریبی 60سانتی متر کشیده می شود. این لایه فقط برای علامت گذ اری مناسبتر  روی دیوار است و  نیازی به ضخامت زیاد و اجرای دقیق ندارد
  2. باید  کف تمام شده ساختمان  را مشخص کنیم. سپس به کمک  ماژیک روی آن علامت گذاری می کنیم . این نقطه، نقطه ی شروع خط کردن پله  پیچ است .
  3. وقتی  نقطه ی شروع مشخص شد، با  تراز دستی یک خط افقی  از نقطه شروع رسم کرده  و به اندازه ارتفاع اولین  پله پیچ روی خط افقی جدا می کنیم. با این روش  سطح ارتفاعی اولین پله پیچ به دست می آید.
  4. با تراز دستی از نقطه مشخص شده  یک خط افقی رسم کرده و به اندازه  کف اولین پله  پیچ از آن جدا می کنیم .
  5. مانند دو مرحله ی قبل، سایر  ارتفاع ها و کف پله پیچ ها را مشخص نموده تا به  اندازه کف پله پیچ برسیم.
  6. پس از  به دست آوردن کف و ارتفاع تمام  پله پیچ ها، به کمک یک شمشه  لبه زیر تمام پله پیچ ها را به هم متصل خواهیم کرد.
  7. در گام بعدی به موازات خط ایجاد شده، خطی  به اندازه  ارتفاع تیرآهن مورد استفاده برای شمشیری، رسم می کنیم. بدین صورت محل بهره گیری از تیرآهن مشخص می شود .

نصب و راه اندازی پله پیچ در آذین استپ.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات