پله گرد و مزایای آن

پله گرد یکی از به روزترین  و جذاب ترین مدل های پله می باشد. این پله جذابیت خاصی دارد و موجب زیبایی ساختمان یا محل کار شما می شود. یکی از دلایل اصلی استفاده از پله گرد یا پله پیچ زیبایی ظاهری آن می باشد. بهترین انتخاب برای مکان هایی که فضای محدودی دارند پله پیچ است. چرا که در عین زیبایی تمام نیازهای شما را برآورده می کنند.

در گذشته بیشتر عمارت های مهم از این مدل پله پیچ استفاده می کردند. در حال حاضر هم از پله گرد، در بسیاری از هتل های مجلل و شیک، ویلاهای دوبلکس استفاده می شود. با این پله پیچ ها کار زیبایی بنا چندین برابر بیشتر می شود

مزایای پله گرد :

  • مخاطبین را مجذوب خود می‌نماید.
  •   مقاومت در برابر خوردگی
  • فضای کمتری برای ارتباط طبقات اشغال می کند
  •  فولاد بکار رفته در پله استیل مفصلی یا پله استیل گرد از مواد انعطاف‌پذیر است
  • محیطی براق و تمیز را در فضای شما به وجود می‌آورد
  • سبک مدرن امروز می‌باشد
  • سطوحی صاف با طول عمر بالا

 

 انواع پله های گرد و مارپیچ

  1.  دو محور باکس و ورقی
  2. زیر محور تک
  3. دوبل و کناری
  4. محور مرکزی ساده
  5. ومحور مرکزی برش خورده
  6. تک محور کنسولی
  7.  تیرآهنی(طاق ضربی)

 

برای طراحی پله‌ های گرد به چه نکاتی باید توجه کرد:
مهم‌ترین نکته مهم  برای ساخت پله پیچ، تامین امنیت آن  می باشد. پله‌های گرد بزرگ مشکل چندان زیادی برای اجرا ندارند و استفاده از آنها بسیار راحت و شبیه به پله‌های معمولی می باشد.

هرچقدر فضای پله پیچ بزرگ‌تر باشد، راه رفتن روی آنها قطعا راحت‌تر است و تفاوت آن با پله های معمولی کمتر می‌شود. اما اجرای پله‌های گرد در فضاهای کوچک نیاز به محاسبات دقیق و  مهندسی پیچیده‌ای دارد و ممکن است اجرای ایمنی و مناسب آن در فضاهای خیلی کوچک کار را بسیار مشکل کند.

 

اگر شما هم می‌خواهید برای طراحی داخلی و یا خارجی منزل یا دفتر کارتان از پله گرد یا پلکان مارپیچ استفاده کنید، می‌توانید به راحتی از مشاوره رایگان ما در آذین استپ بهره‌مند شوید.

 

پله گرد

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات