نورد پله گرد

استفاده از پله گرد یا پلکان مارپیچ

نورد پله گرد

از مهمترین دلیل های استفاده از پله گرد یا پلکان مارپیچ، بدون شک زیبایی و اثر شگفت انگیز آن ها بر طراحی داخلی ساختمان ها و محیط اطراف خودش می باشد.

به خاطر زیبایی و نوع طراحی و زیبایی این پله‌ گرد ها، در گذشته در طراحی داخلی اکثر قصرها و عمارات بزرگ از این پله گرد ها استفاده می‌شده و امروزه  هم در فضای داخلی و خارجی بسیاری از ویلاهای دوبلکس، هتل ها و عمارت‌های بزرگ، از این پله پیچ ها و پله گرد ها استفاده می‌شود.

این نوع خاص معماری پله‌ گرد ها به فضای منزل، مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها و خانه‌ها، زیبایی منحصر بفرد و خاصی داده و چشم انداز طراحی زیبا و جذاب آن، تجمل مورد انتظار سازندگان و صاحبان املاک را به خوبی تامین می‌نماید.

ولی طراحی زیبا، تنها دلیل استفاده از این پله‌ گرد نیست.

دلیل دیگر انتخاب این پله گرد ها که اهمیت بسزایی هم دارد، محدودیت در فضای اجرای پله گرد می باشد.

چونکه فضای اشغال شده در پله گرد یا پله مارپیچ همواره کمتر از پله‌ گرد معمولی می باشد و امکان مانور بیشتر برای طراحی پله گرد رابط بین طبقات متفاوت بسیار بیشتر می‌شود.

 

پله گرد| پله مارپیچ و یا پله گردون

نورد پله گرد

پله گرد یا پله حول محور به پله ای اتلاق می گردد که کف پله  آن حول یک لوله می چرخد و کاربر برای بالا رفتن از این پله بر روی محیط پله حرکت می کند.

 

پله پیچ

 

 اجرای پله گرد و یا پله پیچ

در ابتدا باید عرض کنم که زیبایی پله گرد باعث شده که امروزه در بیشتر منازل دوبلکس ها از پله گرد استفاده می شود.

همانگونه که در گذشته در بیشتر مکان های شاهانه و قصرها از پله گرد استفاده میشد.

امروزه طراحان معماری به دلیل زیبایی بیش از اندازه آن در طراحی داخلی مکان های عمومی ، ویلاها ، فروشگاه ها و آمفی تئاتر ها از پله گرد استفاده می نمایند که به مراتب در جذب مشتریان موفق تر عمل کرده اند ، پله گرد جزئی از ساختمان است که هم کاربردی است و هم هرچقدر در دید باشد زیباتر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات