نحوه محاسبه ابعاد و اندازه پله گرد

نحوه محاسبه ابعاد و اندازه پله گرد

قطر یا عرض پله گرد

قطر پله گرد، مکانی میباشد که پله در آن ساخته میشود . قطر بیرونی ، میزان پا خور و مسیر رفت امد شما را نشان میدهد. اندازه شعاع پاخور در بخش بیرونی پله حدود ۱۰ تا ۴۵ سانتی متر میباشد.
اگر ابعاد پاخور را زیاد کنید عبور و مرور شما راحت تر است. البته به این نکته توجه داشته باشید که اگر اندازه پاخور بیش از حد معمول باشد، امکان این است که برای رسیدن به کف پله بعدی، مجبور باشید از روی پله قبل دو گام بردارید تا مسیر آن را طی کنید. این کار زیبایی وجذابیت را نیز از بین می برد.
در تعیین قطر پله گرد به چند نکته توجه کنید:

  • میزان پاخور شما تا کف پله چقدر است؟
  • از پله گرد به چه منظور می خواهید استفاده کنید؟ بعنوان مثال، برخی افراد تنها برای رفت و آمد افراد و برخی علاوه بر عبور و مرور به قصد جابه جایی وسایل و سایر لوازم استفاده می کنند.
  • چه مقدار فضا به طراحی  می خواهید اختصاص دهید؟
  • ارتفاع پله گرد

    ارتفاع استاندارد ، ۱۸ سانتی متر و کف پله ۳۰ تا ۳۳ سانتی متر میباشد. تعداد پله هایی که در هر قسمت  قرار دارد حداقل ۶ و حداکثر ۱۵ تا باید باشد، اگر تعداد پله ها بیشتر از ۱۲ عدد باشد، بهتر است در میان آها یک پاگرد نصب شود.

  • عرض پاگرد

    عرض پاگرد ، دوبرابر عرض پله میباشد و طول آن تقریباً به اندازه عرض پله است. شکل پاگرد با توجه به طرح  نیز متفاوت است. به عنوان مثال در طرح U ، پاگرد معمولاً مستطیل یا مربع طراحی می‌شود. مستقیم نیز عرض پاگرد به اندازه عرض و طول آن تقریبا به اندازه دو گام است.
    برای اینکه ایمنی و امنیت  شما بیشتر شود، حتما در آن از نرده استفاده کنید، هر دو طرف پله گرد باید نرده داشته باشد. نرده ها هم به شکل چوب و هم فلزی طراحی می شوند. ارتفاع نرده معمولاً حدود ۸۰ تا ۹۰ سانتی متر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 3]
این پست توصیه می شود

نظرات