اجرای پله معلق

اجرای پله معلق

یکی از مدرترین روش های اجرای پله اجرای پله معلق است که زیبایی چشم نوازی را به ارمغان می اورد. از آنجایی که به نظر می رسد این راه پله ها در هوا معلق می باشند،به همین دلیل این اسم را به انها داده اند.نام های دیگری هستند مانند پله شناور و پله کنسولی که نیز به این نام ها هم شناخته شده اند.از پرکاربردترین انها  پله معلق دوبلکس می باشد. برای اجرای این پله ، آن را به کمک یک شاسی آهنی به دیوار وصل میشود.این نوع پله به هیچ پایه ای وصل نیست و هر پله یک عنصر مستقل می باشد. 

بهترین زمان برای اجرای راه پله شناور به هنگام ساخت سازه (در مرحله سفت کاری) پیش از آغاز نازک کاری ساختمان است. زیرا همان طور که گفته شد برای اجرای این پله ها باید یک شاسی فلزی در دیوار متصل شود. البته اجرای پله شناور در ساختمان تمام کار نیز میتوان اجرا کرد.

نحوه اجرای پله معلق

برای اجرای پله اول باید نقشه برداری صورت گیرد.سپس شاسی فولادی پله معلق با توجه به نقشه های کشیده شده، تولید و در محل نصب می گردد. برای مخفی سازی شاسی فلزی به فضایی در حدود ۲۰ سانتی متر مورد نیاز می باشد.

با آماده شدن دیواره، کف پله ها مطابق نقشه تولید و در جای خود نصب می شوند.

گاهی محل اجرای پله معلق در کنار دیوارهای غیر باربر است. در این صورت نمی توان از شاسی فولادی در درون دیوار مورد استفاده قرار دهیم. برای اجرای چنین پله هایی یک سری المان های قائم باید در نظر گرفته شود که در درون دیوار کار گذاشته شود.

مزایای اجرای پله معلق

این پله ها علاوه بر کاربرد اصلی آنها که همان تهیه کردن امکان دسترسی به طبقات دیگر است به عنوان یک عنصر دکوراتیو نیز عمل می کنند. پله های معلق نمایی زیبا و مدرن را به ارمغان می اورد. با توجه به امکان اجرای پله معلق با اندازه های مختلف، به راحتی می توان هارمونی مناسبی بین دکوراسیون منزل و راه پله به وجود اورد.

هزینه اجرای پله معلق

به منظور برآورد هزینه اجرای راه پله باید عواملی همچون نوع متریال مصرفی در اجرای پله ، کیفیت، تعداد کف پله و ابعاد راه پله را باید توجه کرد. اجرت اجرا نیز از دیگر عوامل تاثیرگذار بر هزینه اجرای پله خواهد بود. هرچه طرح اجرایی پیچیده تر و تخصص استادکار بیشتر باشد، هزینه اجرا نیز افزایش خواهد یافت.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات