پله گردهای چوبی (بخش دوم )

در ادامه مطالب مقاله قبلی پله گردهای چوبی  به معرفی نوع های دیگر چوب ها که در سازه پله های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد می پردازیم .

پله گرد چوبی (بخش دوم )

 

چوب افرا ، نیز مانند چوب های بلوط و چوب گیلاس علاوه در ساخت پله های چوبی ، در بسیاری از صنایع دیگر نیز کاربرد دارد مانند صنایع مبلمان ، روکش و دکوراسیون داخلی ، کفپوش ، کابینت و غیره .

در صنعت مبلمان معمولاَ  بسیاری از چوب های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد و  برخی از آنها برای کاربرد کفپوش ها و راه پله ها مناسب نیستند ، چون استقامت زیادی ندارند.

چوب افرا جزء چوبهای ارزان قیمت است که به وفور در بازار یافت می شود ، و چوب افرا علی رغم ظاهر شکننده و ظریف خود از استقامت و استحکام قابل توجهی برای کاربرد در صنایع سنگین و برای ساخت پله گرد برخوردار است.

درخت افرا دارای انواع گوناگونی مانند افرای برگ چناری ، سیاه ، دشتی ، سرخ و غیره ، و با طیف رنگی سفید مایل به کرم تا قهوه ای روشن می باشد.

چوب افرا در برابر ضربات بسیار مستحکم می باشد به همین دلیل می تواند انتخاب خوبی برای استفاده در کابینت و کفپوش ها باشد.

روشی که می توان چوب را در مقابل پوسیدگی زود هنگام محافظت کرد ، رنگ کردن چوب می باشد . چوب افرا قابلیت جذب رنگ خوبی دارد با اینکه این چوب دارای منافذ کوچکی است .

از آنجا که چوب درخت های جنگلی مانند افرا در اثر عوامل مختلف محیطی و شرایط جوی ممکن است در معرض خوردگی و پوسیدگی  قرار بگیرد بهتر است که مرتب رنگ آمیزی و نگه داری شوند و انتخاب مناسبی برای پله ها و سازه های چوبی در خارج از فضای خانه نیستند. در مقابل چوب ماهون مانند چوب بلوط دارای مقاوت بسیار در برابر پوسیدگی و جذب حشرات و مشکلات هستند که می توان از آنها برای پله ها ، کفپوش ها ، روکش ها و سازه های چوبی در خارج از ساختمان استفاده نمود .

پله گرد

چوب راش ، دارای چوبی نيمه سنگين و داراي بافتي همگن و تقريبا مقاوم در برابر حشرات و قارچهاست. چوب های راش درجه 1 و 2  در ايران بيشتر به مصرف کارخانجات روکش و تخته لايه مي رسد و چوب راشهای درجه 3 پس از تبديل به الوار به بازار  روانه مي شوند.  به دليل بافت همگن و درجه سختي مناسب اين چوب بيشترين تقاضا را براي خريد به منظور تهيه مبل در بازار دارد. همچنين به دليل قابليت آغشتگي با انواع محلولهاي حفاظتي بيشترين نوع مصرفي در کارخانه هاي اشباع را دارا می باشد.  چوب راش برای ساختن در و پنجره، تراورس راه آهن، میز و صندلی، مبل، روکش کف پله و نرده پله ،صندوق و غیره بکار می‌رود و مصرف آن بیش از دیگر چوبها است. از سلولز آن پارچه‌های ابریشمی لطیف و خوب تهیه می‌شود. زغال و هیزم آن نیز مرغوب است.

چوب گردو از بهترین و معروف‌ترین چوب‌ها می باشد. چوب گردو ریز بافت، صیقل پذیر و همگن و رنگ پذیری و قابلیت کنده کاری خوب، به رنگ خاکستری مایل به قهوای تیره و دارای نقوش زیبا و نسبتاً با دوام است. این چوب، نیمه سنگین و نیمه سخت و در مقابل فشار، خمش و کشش مقاوم است. از این چوب بیشتر در کارهای هنری و تزیینی، تهیه روکش ، روکش کف پله ، نرده پله ، خراطی، ساخت مبلمان، ساخت الات موسیقی، قنداق تفنگ، مجسمه سازی، منبت کاری، معرق کاری و آلات موسیقی استفاده می شود.

چوب نارون، چوبی محکم، سنگین و مناسب برای هوای مرطوب می باشد. از چوب نارون، اغلب روکش تهیه می کنند و به علت خاصیت خم پذیری برای کارهایی که پیچاندن چوب لازم باشد بکار می رود. این نوع چوب، همچنین در ساختن کرجی، بشکه، زین، چرخ گاری، بعضى قطعات ماشین‌ها، تراورس، مبل‌سازی، پارکت‌سازى و صنایع‌دستى و انواع پله چوبی ، پله پیچ چوبی ، پله گرد چوبی ، پله های چوبی حلزونی یا اسپیرال ، و انواع نرده های چوبی پله ، پله پیچ های چوبی تک محور و دو محور باکس مورد استفاده قرار می گیرد.

آذین استپ به پشتوانه سالها تجربه و تخصص در زمینه تولید، طراحی و نصب انواع پله و سازه های فولادی و دکوراسیون فعالیت می کند. و سعی بر این دارد تا با بکارگیری نوآوری و بهره گیری از اصول مهندسی ضمن افزایش کیفیت پله و تنوع محصولات هزینه هارا به حداقل رسانده و بهترین خدمات را در زمینه طراحی ، اجرا و مشاوره رایگان انواع پله ، پله پیچ ، پله گرد ، پله صاف ، انواع نرده پله ، پله های دکوراتیو به مشتریان گرامی ارائه می دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات