پله گرد پیش ساخته

پله گرد پیش ساخته چیست؟

پله گرد پیش ساخته
امروزه با پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان سازی، سازندگان به دنبال روش های نوین و جایگزینی می باشند تا با استفاده از آن ها زمان اجرا و هزینه های ساخت را کمتر کنند و در عین حال استحکام و ایمنی سازه را بالاتر  ببرند.

یکی از روش های نوینی که در سال های اخیر استفاده از آن ها بسیار رواج پیدا کرده، استفاده از قطعات پیش ساخته در ساختمان ها می باشد.

در این میان، استفاده از پله پیش ساخته و پله گرد با استقبال خوبی روبرو شده است.

استفاده از پله گرد پیش ساخته دو مزیت عمده دارد:
1-کاهش زمان ساخت و ساز و در نتیجه افزایش راندمان کار
2- کاهش هزینه ساخت و ساز که مطلوب هر سازنده ای می باشد
پله پیش ساخته در کارگاه و خارج از محل ساختمان در حال ساخت، ساخته می شود، سپس در محل مورد نصب می گردد.

استفاده از این پله گرد ها، باعث صرفه جویی بین 30 تا 40 درصدی در زمان اجرا می گردد.
پله های پیش ساخته دو دسته هستند:

1- آن هایی که طبق ضوابط استاندارد ساخته شده اند و بطور آماده در بازار موجود می باشند و طراحان ساختمان از ابتدا متناسب با پله های موجود در بازار طراحی می کنند. اگر موقعیت نصب راه پله شرایط خاصی ندارد به راحتی می توان از این پله ها استفاده نمود.

2- پله های سفارشی که برای موقعیت ها و طرح های خاص، سازندگان پله ای را متناسب با آن محل طراحی شده و می سازند. پله های سفارشی معمولا نسبت به پله های آماده هزینه بر و زمان برتر خواهند بود.
باید دقت کنید که پله گرد پیش ساخته سفارشی، بصورت ویژه برای ساختمان شما طراحی و آماده می شود، پس اندازه گیری ابعاد پله گرد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ممکن است در صورت عدم تطابق پله سفارش داده شده با محل مورد نظر، دیگر نتوان از آن استفاده کرد.
پله های پیش ساخته آماده معمولا دارای دفترچه های راهنما می باشند که اطلاعات لازم در مورد خرید و نصب پله گرد مربوطه را در اختیارتان قرار می دهد و شما بدون هیچ نگرانی می توانید با توجه به ابعاد مورد نظرخودتان انتخاب کنید.

اگر موقعیتی که در آن پله نصب می گردد فاقد شرایط و زوایای خاص است و از طرفی هزینه اجرایی نیز برایتان اهمیت به سزایی دارد، بهترین گزینه پله پیش ساختهاست اما اگر موقعیت مورد نظر دارای زوایای خاص است، حتما باید پله را در ابعاد مورد نظرتان سفارش دهید.

آذین استپ تولید کننده انواع پله گرد و پله پیچ می باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
این پست توصیه می شود

نظرات